8 tips som plattar ut din mage på en vecka!

Om din mage plufsar och putar trots att du kämpar, misströsta inte! Anledningen till din pösiga midja kan mycket väl på en svullen mage, inte fett. Det beror på en av de värsta syndarna för problem med långsam matsmältningssystem – Ny spännande forskning visar att du kan få din matsmältning att flyta och funka med några enkla meny och livsstils tweaks. Sätta alla dessa idéer i kraft just nu, och du bör vara smalare, sexigare, och passa bekvämt i dina kläder på mindre än en vecka.

how-to-get-a-flat-belly

1. Tillsätt : Två typer av fiber
Varför din mage sväller: Förstoppning utvidgar magen, och ett enkelt sätt att bli av med det är genom att starta varje morgon med frukostflingor som garanterar din kropp en daglig dos av fiber. Detta får matsmältningssystemet att röra sig inom en dag eller så. Baserat på en studie av frukostflingor , University of Toronto forskare säger att konsumera två typer av fiber på en gång är mest effektiva. Forskarna fann att deltagarna hade en enklare tid vistas regelbundet med en spannmål som innehöll både olösliga fibrer (från kli) och gel-liknande lösliga fibrer (från psyllium). De två typerna arbeta tillsammans för att dra vatten i din kolon och påskynda eliminering, förklarar Joanne Slavin, PhD, professor i livsmedelsvetenskap och nutrition vid University of Minnesota. Resultatet? Du ser ut och känns lättare.

2. Ta bort: Natrium
Varför din mage sväller: Natrium gör du behåller vatten, som puffar upp din mage. De flesta av oss äter mer än dubbelt så mycket natrium som vi bör-toppning 3.400 mg per dag, snarare än den rekommenderade 1500, enligt CDC.

Bra strategier: Sluta salta din mat och kontrollera natrium på etiketterna av förpackade livsmedel, som ger ungefär tre fjärdedelar av det dagliga intaget för de flesta kvinnor.

Lägg till: Kalium-rika livsmedel

Kaliumrik potatis
Varför din mage sväller: Livsmedel som bananer och potatis hjälper kroppen att bli av med överflödigt vatten vikt, vilket minimerar din mitten. Den extra vätska är typiskt närvarande eftersom de två viktigaste mineraler som styr mängden vatten i kroppen-kalium och natrium-ha fått ut ur balans. När natriumnivån är för hög, din vävnader håller på att vätska.

Du kan återställa natrium-kalium jämvikt genom att öka din intag av kalium till ett optimalt 4700 mg per dag. För att göra detta, måste du äta ungefär 4½ koppar producerar dagligen, inklusive särskilt rika källor som nämns nedan. När du balansera ditt system, du spola ut extra natrium tillsammans med vattnet. Presto mindre svullnader. Se upp, dock. Mat är en säker källa av kalium, men tillskott är inte. De kan orsaka kalium att bygga upp i din kropp och potentiellt leda till onormal hjärtrytm och även hjärtinfarkt, särskilt hos personer med njur eller hjärtproblem , säger Leslie Bonci, RD, MPH, chef näring officer på Come Ready Nutrition.

4. Ta bort: Sockeralkoholer
Varför din mage sväller: Har vi inte helt smälta dessa låga cal sötningsmedel (finns i smaksatt vatten och low-carb, diabetes, och sockerfria livsmedel). Bakterier i tjocktarmen jäser dem, vilket leder till gas och även diarré.
Bra Strategi: Kontrollera livsmedelsmärkningen för att undvika dem; vanligaste är sorbitol, mannitol, xylitol, och lacitol.

5. Tillsätt: Mer vätskor

Drick! mer vatten
Varför din mage sväller: Dricka tillräckligt med vätska stöder andra sätt du försöker att platta magen, säger Bonci. Till exempel, förklarar hon, när det finns tillräckligt med vätska som finns i systemet, är det dubbla fiberflingor du har ätit bättre kunna dra vätska in i nedre delen av tarmen och lindra förstoppning. ”Kvinnor som inte dricker tillräckligt vätskor kan få det blåst upp magen känsla, trots alla sina övriga insatser för att bli av med det”, varnar Bonci. Hur mycket vätska behöver du? Att bli av med svälla organ är väl hydrerad, så sträva efter att minst 8 glas vätska varje dag, plus massor av vätskerika livsmedel, såsom frukt och grönsaker. Du kan möta din kvot med någon vätska, inklusive vatten, mjölk, juice, kaffe och te-men inte alkohol, som har en uttorkande effekt på ditt system.
Bra tips: Kranvattnet är ett utmärkt alternativ eftersom den inte har några kalorier, salt, socker eller tillsatser. Och det är gratis!

6. Ta bort: Godis och läsk
Varför din mage sväller: När luft från någon källa når matsmältningssystemet , upplever du det som gas och en utspänd buk. Äta eller dricka snabbt, läppja genom ett sugrör, suger på hårda karameller och tuggummi kan göra dig svälja luft.
Bra strategier: ”När man äter, tugga långsamt med munnen stängd”, säger Bonci. Handla kolsyrade drycker för platta sådana, såsom juice eller vatten, och förlorar tandköttet och godis.

7. Lägg till: probiotisk yoghurt
Varför din mage sväller: Forskning som publiceras i Alimentary Pharmacology and Therapeutics avslöjar att en obalans av bakterier i tarmen kan orsaka matsmältningssystemet att sakta ner och din mage att blåsa upp. Däremot kan yoghurt som innehåller levande bakterier, annars känd som probiotika, hjälp. Även forskarna inte helt förstå mekanismen, hittade en studie i Journal of American Dietetic Association att bakterierna verkar tämja magen svälla genom att orsaka en ökad rörlighet i tarmen och därmed lindra förstoppning.
Bra mat Fix: Ät en daglig 4-ounce behållare med låg fetthalt eller fettfri yoghurt som innehåller levande, aktiva kulturer.

8. Ta bort: Råa livsmedel
Varför din mage sväller: Färska frukter och grönsaker är friska, men de är också hög volym livsmedel som tar upp plats i magen.
Bra strategier: Sprid färskvaro förbrukningen under dagen, så när som helst sitter du inte äter mer än en tredjedel av det rekommenderade dagliga totalt 4½ koppar. Du kan också krympa produkter genom kokning det, skapa en mer kompakt servering.

Author: Sandra Davitt

När Sandra inte bloggar, jobbar hon som Yoga instruktör för Yoga International Reminans. Hon leder också kurser i att Sluta röka och kanske är den första i Sverige att ge sina deltagare en e-cigg.

Share This Post On
adscense

Submit a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *